zaterdag 26 januari 2019

Huishouden is makkelijk!

Ik heb een huishoudster nodig, dan kan ik mijn tijd eindelijk weer nuttig besteden.......

Want nu gaat het zo dat ik de afwas doe terwijl ik mijn kinderen naar school help. Alleen kom ik daar dan vaak tijd voor tekort, dus die blijft dan staan tot een later moment, of doe ik alsnog en ben er dan vaak heel chaotisch mee bezig omdat ik altijd wel iets bedenk dat ook nog moet. 

Ik zet mijn wasmachine 's morgens aan, als ik het niet vergeet, want ik heb zonnepanelen en dat is dus goedkoop voor de stroom. Maar soms regent het of is het donker weer en dan vergeet ik het. 
Of er zit nog was in die ik nog niet opgehangen heb en dat wil ik wel doen, maar dat kost me hoe dan ook even tijd en ik kan niet altijd bedenken hoeveel, dus wil dan ruim tijd hebben (het is een klusje van pakweg 10 tot 15 minuten, maar dat vergeet ik altijd) en ik wou de machine vullen, niet leeghalen, waardoor het vullen (amper 5 minuten werk) blijft liggen omdat het ophangen niet gebeuren kan. 
 
Dan kom ik boven om iets op te halen en constateer dat er nog heel veel ongevouwen was ligt, die ik dus niet even snel op kan ruimen, maar eerst zal moeten vouwen. Wat me niet lukt, want ik bedenk vanwege dat vouwen dat er nog was uit de machine moet en ook nieuwe er in en als ik dat allemaal ga doen, wat wel handig is om eerst te doen, omdat de machine de tijd dan nuttig gebruiken kan, dan is vouwen niet handig, omdat ik dan mijn tijd verkeerd besteed. 
En oh ja, was er ook niet nog zoiets als stofzuigen? 
En als ik dan toch bezig ben, moest de wc ook niet nodig nog een beurt? Dat is maar 15 minuten werk, dat weet ik, dus wellicht is dat dan nu de handigste klus? 

En als ik water pak om dat dan maar te gaan doen zie ik de afwas weer staan en in het gunstigste geval ga ik die eerst afmaken. 
Het kan ook zijn dat ik achter mijn pc beland en een stukje ga tikken over huishoudelijke volgordes die zo belemmerend werken dat je helemaal niets meer uitvoert. 

Wanneer krijg ik nou die huishoudster? (kind zijn was wel handig, dan had je een moeder die dat soort dingen deed.....)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten